×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شکست سایپا در فروش خودرهای چینی

به گزارش«رهوا».یکی از موضوعاتی که طی سالهای گذشته در افکار عمومی و رسانه مورد بحث جدی قرار گرفت، کمپین نخریدن خودروهای ایرانی بود. اگرچه این کمپین به علت گرانی این محصولات و عدم تناسب قیمت فعلی آن به کیفیت و خدمات ارائه شده، مطرح بود اما در عین حال، نباید از تاثیرات آن روی کارگران ایرانی شاغل در این کارخانجات و سودی که رقبای چینی از این وضعیت می برند، غفلت می شد.

ماجرا از آنجا داغ تر شد که وزیر صنعت دولت قبل به عنوان مسئول ارشد تولیدات کارخانجات ایرانی سازنده خودرو، در اظهاراتی تند، از عباراتی عجیب در توصیف حامیان این کمپین استفاده کرد که با واکنش شدید رسانه ها و حتی حامیان دولت مواجه شد.

آخرین وضعیت تولید خودروهای چینی در سایپا/ نیمی از تولیدات چانگان و آریو فروش نرفت +سند
به همین خاطر، اطلاع از میزان تولید و فروش خودروسازان ایرانی پس از راه افتادن کمپین و حواشی فوق، موضوعی است که برای رسانه ها و افکار عمومی اهمیت ویژه ای دارد. بررسی های صبحانه در این خصوص نشان می دهد طبق اعلام رسمی مسئولان یکی از ۲ خودروساز بزرگ کشور، میزان تولید و فروش این شرکت در اولین ماه سال ۹۷، قابل رصد و بررسی است.

بر اساس این آمار مهدی محمدرضایی معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، مشخص شده که مجموعا بیش از۲۹ هزار دستگاه خودرو در فروردین ماه امسال توسط این شرکت تولید شده و از این میان، حدود نصف این خودروها یعنی۱۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه به فروش رفته است.

طبق آمار مذکور، گروه X100 با ۱۲ هزار و گروه X200 با ۱۳ هزار خودرو صدرنشین هستند و سراتو در رده بعدی قرار دارد اما تعداد تولیدات هر کدام از خودروهای چینی این شرکت یعنی چانگان و آریو ۳۰۰ به هزار دستگاه در فروردین ماه نیز نرسیده و به ترتیب با ۸۷۱ و ۷۶۱ دستگاه تولید و ۵۱۰ و ۲۵۶ دستگاه فروش، آمار پایینی را به نمایش گذاشتند.

در عین حال، جمعا شرکت سایپا از فروش ۱۵ هزار دستگاه خودرو در اولین ماه سال ۱۳۹۷، ۴۸۳ میلیارد تومان، کسب درآمد کرده اس و این در حالی است که در فروردین ماه ۱۳۹۵ یعنی ۲ سال قبل، مجموعا ۱۶ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا تولید شده بود که نشان دهنده رشد حدودا ۲ برابری تولیدات آنها در اولین ماه امسال است اما در همان ایام نیز نصف تولیدات شرکت یعنی حدود ۸ هزار دستگاه خودرو به فروش رفته است.

مطمئنا در صورتی که کیفیت و قیمت ارائه شده به هموطنان ایرانی، استاندارد و مقبولیت لازم را داشته باشد، هیچگونه کمپین یا تبلیغات رسانه های بیگانه نمی تواند مانع یا عامل نخریدن محصولات ایرانی باشد؛ بویژه آنکه امسال نیز همه آحاد جامعه بیش از قبل، مکلف و علاقمند به خرید محصولات ایرانی خواهند بود.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false