×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها چیست؟

مجله خبری«رهوا».ثبت‌احوال استان تهران در گزارشی از سه ماهه نخست سال ۹۸ اعلام کرد:در بهار سال جاری ۱۴ هزار و ۱۲ نفر در استان تهران به دلایل مختلف فوت کردند که آمار دقیق آن به تفکیک در فروردین ۴۴۴۵نفر، در اردیبهشت ۴۹۲۶ و خرداد ۴۶۴۱ بوده است.

بیشترین عامل مرگ و میر در استان تهران بیماری‌های قلبی و عروقی با سهم حدود ۴۳ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش یا افزایش و بیماری‌های دستگاه‌ تنفسی با حدود ۱۴ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش و افزایش همراه بود.

در جایگاه سوم و چهارم این رتبه بندی، بیماری‌های عفونی و انگلی و سرطان و تومورها با سهم درصدی حدود ۱۰ درصد با اندکی کاهش و افزایش در ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است که عوامل دیگری مانند حوادث غیرعمدی، بیماری دستگاه ادراری و تناسلی، ناهنجاری‌های مادرزادی، بیماری‌های دوران حول تولد، بیماری‌های خون‌ساز و دستگاه ایمنی، بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک، بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، علائم و حالا بد تعریف شده و سایر موارد نیز از دلایل مرگ‌ومیر تهرانی‌ها بوده است.

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها

ایست قلبی

از آنجا که ایست قلبی یک اتفاق ناگهانی است اغلب هیچ نشانه‌ای ندارد تا فرد متوجه وضعیت خودش بشود. اما شاید آگاهی از نشانه‌های ایست قلبی در افراد دیگر تا حدی در این رابطه کمک‌رسان باشد و بتواند موجب نجات یک انسان شود.

نشانه‌های ایست قلبی ناگهانی شامل موارد زیر است:

  • ضعف ناگهانی
  • نداشتن ضربان قلب
  • نفس نکشیدن یا تنفس غیرطبیعی
  • از دست دادن هوشیاری

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.