×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جواد امام: اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ مصلحت نظام را در نظر گرفتند/ به غیر از روحانی کاندیدا نداشتیم!/ عارف و جهانگیری هم وجود خارجی نداشتند؟!

محمدجواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران در گفتگو با روزنامه همدلی گفته است: «هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ اصلاح‌طلب‌ها در شرایطی پشت روحانی درآمدند که امکان معرفی یک چهره اصلاح‌طلب نبود و در واقع‌ حسن‌روحانی تنها کاندیدای ممکن ما بود». ظاهرا تریبون داران اصلاح طلب برای حامیانشان قائل به حداقل فهم هم نیستند چرا که در تلاشند حتی تاریخ را هم جابجا کنند و برای فرار از پاسخگویی دست به هر دروغی بزنند. یادآور می شود محمدرضا عارف، چهره برجسته جریان اصلاحات که در دولت های اصلاحات وزارت پست و تلگراف (ارتباطات کنونی) و معاونت اول رئیس جمهور را برعهده داشت، اصلی ترین کاندیدای این جریان بود که در زمان مناظرات هم برای جریان متبوعش سنگ تمام گذاشت اما در نهایت به دلیل رای پایین جریان اصلاح طلبی که حدود هفت درصد اعلام شده بود، با اصرار بزرگان جریان اصلاحات مجبور به کناره گیری به نفع روحانی شد. در سال ۹۶ هم جهانگیری به عنوان کاندیدای برجسته اصلاح طلبان پا در صحنه گذاشت که در نهایت باز هم به نفع روحانی کنار کشید. واضح است که اصلاح طلبان نمی خواهند پاسخگوی معرفی روحانی و لیست ضعیف امید باشند.

به گزارش رهوا، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*شاخصه اصلاح‌طلبی با براندازی و منفعت‌طلبی و تفرقه‌افکنی منافات دارد و گروهی که حاضر به حضور در جمع اصلاح‌طلبان نیستند، تحت هیچ شرایطی ادعای اصلاح‌طلب بودن‌شان را مردم قبول نمی‌کنند.

*اصلاح‌طلبان دقیقا برخلاف جریان اصول‌گرایی، در بزنگاه‌های مهم همه تحت لوای سید محمدخاتمی همنشینی را تجربه می‌کنند.

*مردم باید این را بدانند، هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ اصلاح‌طلب‌ها در شرایطی پشت روحانی درآمدند که امکان معرفی یک چهره اصلاح‌طلب نبود و در واقع‌ حسن‌روحانی تنها کاندیدای ممکن ما بود. همچنین شرایط کشور ایجاب کرد تا برای خروج از وضعیتی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود، از حسن ‌روحانی اعلام حمایت کنیم. در واقع جریان اصلاحات در آن برهه حساس، به‌جای اینکه به فکر منافع جریانی باشد، مصلحت نظام و کشور را در نظر گرفت تا به هر طریقی که ممکن است، از بحران عبور کنیم.

*دولت در برخی از برنامه‌هایش کوتاهی‌هایی داشته است و همچنین تحریم و تهدیدهای بین‌المللی هم مزید بر علت شده تا در داخل یکسری از مشکلات را مردم تجربه کنند. همچنین باید به فعالیت‌های سوء دولت‌های موازی و پنهان هم اشاره شود که با فعالیت‌های‌شان در مسیر دستگاه اجرایی مانع‌تراشی می‌کنند که در نهایت مردم را مقداری دلسرد کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.