×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امروز اقلیتی قارون صفت در خیابان‌های شهر رژه می‌روند

به گزارش«رهوا».حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در مراسم تکریم پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد و معارفه مرتضی بختیاری رئیس جدید این نهاد با اشاره به آثار درخشان خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد به محرومان اظهار داشت: کمیته امداد از آثار جاویدان رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است و چه ابتکار جالبی کردند و با ایجاد چنین تشکیلاتی در طول چند سال منشا خدمات بسیار بزرگی به نفع محرومان انجام شد.

وی ادامه داد: کار‌های فرهنگی، امداد در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و رسیدگی به محرومان انجام شده است ضمن اینکه در زلزله بم کمیته امداد فعالانه حضور داشت و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدامات مختلف کمیته امداد اظهار داشت:چقدر دانش آموزان بی‌بضاعتی که از خدمات این نهاد بهره‌مند شده و عروس خانم‌هایی که با کمک امداد به خانه بخت رفتند و به چه میزان دانشجویانی که با کمک کمیته امداد به مدارج عالی تحصیلی رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی افزود:‌کمک به مستضعفان و درماندگان اصل اساسی در اسلام است و در قرآن تقریبا هر جا اسم نماز برده شده اسم ذکات آمده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ بار کلمه ذکات در قرآن تکرار شده است، گفت: امام محمد باقر به نقل از پدرشان در خصوص کمک‌های سری و پنهانی می‌فرمایند اگر کسی پنهانی کمک کند آتش غضب خدا را خاموش می‌کند همانطور که آب آتش را خاموش می‌کند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: شنیدم در یکی از شهر‌های اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه با دیوار ۷ متر ارتفاع و ویلایی وجودی دارد با حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد که این نیز اکنون قارون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی گفت: در مقابل چنین وضعیتی مستاجری زیر پله یا زیرزمین با چند بچه زندگی می‌کند که آیا این انصاف است.

وی گفت: اقلیتی قارون صفت سوار ماشین چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند و می‌گویند ما این هستیم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امروز کشور‌های قارونی وجود دارند و نه تنها یک نفر یا چند هزار نفر بلکه کشور قارونی وجود دارد مانند آمریکا، فرانسه، آلمان و این‌ها با چپاول ثروت مردم جهان سوم غارت اموال می‌کنند و هر چه دارند کاخ و شهر‌ها را ساخته‌اند و فخر می‌فروشند و حقوق توحش از برخی کشور‌ها می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط کشور ثروتمندان در قبال نیازمندان وظایفی دارند گفت:‌امروز زیر سایه شخصیتی زندگی می‌کنیم چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی همواره به یاد فقرا، بیچارگان بوده و همسان با آن‌ها زندگی می‌کند و ایشان زندگی متوسط و زیر متوسط دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.