×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روسیه: پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران سرنگون شد

به گزارش«رهوا».«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه بعد از دیدار با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تأکید کرد که ایران یکی از شرکای کلیدی روسیه در مبارزه علیه تروریسم است.

نشست سه‌جانبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در فلسطین اشغالی برگزار شد.

این مقام روسیه به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران اشاره کرد و گفت: «بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه، ایران پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی خود هدف قرار داده شده است».

روز پنجشنبه هفته گذشته، پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت و این در حالی است که مقامات آمریکایی مدعی شدند که این پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی هدف گرفته شده است.

پاتروشف پس از این نشست سه‌جانبه در جمع خبرنگاران به اتهاماتی که واشنگتن و تل‌آویو در خصوص حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان به ایران وارد کرده بودند، گفت: «در خصوص حمله به نفتکش‌ها تحقیق کنید. ما اتهامات (علیه ایران) در خصوص حمله به نفتکش‌‌ها را قبل از تحقیق نمی‌پذیریم».

این مقام روس اطلاعاتی که در زمینه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان ارائه شده بود را «غیرحرفه‌ای» اعلام کرد.

پاتروشف که در نشست سه‌جانبه با بولتون و نتانیاهو بر سوریه‌ای مستقل تأکید کرده بود، گفت که «حملات اسرائیل به سوریه نامطلوب است».

وی تأکید کرد: «حملات اسرائیل به سوریه نامطلوب است و هرگونه تلاش برای تهدید جلوه دادن ایران بعنوان تهدید بین‌المللی غیرقابل قبول است».

پاترشف در نشست خود گفته بود: «می‌خواهیم شاهد سوریه‌ای دارای صلح، رفاه و مستقل باشیم. کشورهایی که در این نشست شرکت کرده‌اند باید در این هدف مشترک باشند».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.