×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمریکا می‌داند که اگر وارد درگیری نظامی مستقیم با ایران شود پاسخی قاطع در تک تک ایالت‌های خود خواهد دید
مصطفی پرکره:

پایگاه خبری«رهوا».مصطفی پرکره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در تحلیل انهدام پهپاد آمریکایی و توئیت و واکنش‌های رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص دستور توقف حمله به ایران اظهار کرد: «رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هژمونی آمریکا رو به افول است؛ این یک واقعیت اطلاعاتی و امنیتی بوده و خود آنها هم می‌دانند که حتی در حوزه نظامی و اقتصادی در دنیا جایگاه سابق را ندارند.»

وی با بیان اینکه پهپاد آمریکایی از جمله نسل چهارم پهپادهای دنیاست که مهم‌ترین قابلیت آن رادار گریز بودن و حتی واکنش سریع در شرایط تهدید است، افزود: «آنچه در خصوص شکار این پرنده فوق سری آمریکا مغفول ماند، شکست هیمنه کاخ سفید در نبرد‌های الکترونیک است؛ چراکه گلوبال RQ۴ از طریق یک سازمان الکترونیکی هدایت می‌شود و طوری طراحی شده است که بلافاصله بعد از تهدید از محیط فاصله می‌گیرد».

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای ادامه داد: «اما اینکه می‌بینم پدافند هوایی جمهوری اسلامی قبل از انهدام اخطار می‌دهد و این اخطار توسط پهپاد دریافت می‌شود نشان‌دهنده این است که سپاه در عمق نبرد الکترونیک توانسته است، پهپاد را شناسایی و انتقال هشدار کند».

پرکره با بیان اینکه اقدام به شلیک حتی در فیلم‌های منتشر شده نیز به نحوی مشهود است که گلوبال حتی نتوانست تخمین بزند که تهدیدی در اطراف او وجود دارد وگرنه یقیناً محیط را ترک می‌کرد، تصریح کرد: «این نشان می‌دهد که پدافند هوایی جمهوری اسلامی توانسته است سیگنال‌های الکترونیکی این جاروبرقی اطلاعاتی را به اشتباه بیندازد».

وی همچنین در واکنش به توئیت ترامپ درخصوص حمله احتمالی و دستور توقف گفت: «انتشار این مطلب توسط رئیس‌جمهور آمریکا امری طبیعی برای فرار از فشار افکار عمومی جهان و ترس ایجاد شده در هم‌پیمانانش است، اما همه سیاسیون دنیا می‌دانند که هر رئیس جمهوری برای اقدام نظامی باید مراتبی را طی کند و یقیناً در آمریکا مخالفان جدی حمله نظامی وجود دارد. پس این مطلب ترامپ حداقل از لحاظ اداره سازمان سیاسی موجود در آمریکا کاملاً یک شوی هالیودی محسوب می‌شود».

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه برفرض صحت این موضوع،  آمریکا باید یقین داشته باشد که دکترین نظامی ایران بر مبنای تدافع سخت و خشن طرح‌ریزی شده و تمام منافع آمریکا در دنیا به خطر خواهد افتاد، عنوان کرد: «در زمان دستگیری عبدالمالک ریگی فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد ایرانی‌ها در درون امنیتی‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه نفوذ دارند و حتی چند دقیقه قبل از حرکت ریگی از مقر آمریکایی او را رصد کرده‌اند؛ اما این عمق نفوذ الان در شرایطی به مراتب قوی‌تر از گذشته قرار دارد و یقیناً هر حرکت احمقانه‌ای پاسخی سخت، خشن و ۱۰ برابری خواهد داشت.»

مشاور معاون رئیس‌جمهور کشورمان همچنین تصریح کرد: «آمریکا می‌داند که اگر وارد درگیری نظامی مستقیم با ایران شود پاسخی قاطع در تک تک ایالت‌های خود خواهد دید و حتی شهرهای واشنگتن و نیویورک نیز در امان نخواهد بود».

به گزارش آنا، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است. «سوم خرداد»، سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالاست که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.