×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمدنیوز گرا داد؛ پیش به‌سوی تجزیه ایران!

به گزارش«رهوا».جنگ طلبان آمریکا و بازوهای رسانه‌ای آن‌ها، این روزها بیش از هر زمان دیگری سایه جنگ با ایران را بزرگنمایی و همزمان هدف واحدی را دنبال می‌کنند؛ تسلیم مردم ایران در برابر اراده آمریکا.

 

در همین راستا شبکه ماهواره‌ای بی‌بی‌سی، وابسته به دولت انگلیس، در روزهای اخیر، ضمن پخش مکرر تصاویری از ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های آمریکا در منطقه و تاکید بر آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای مواجهه نظامی، ایجاد رعب و وحشت در دل مردم ایران را در دستور کار قرار داده است.

 

کانال تلگرامی «آمدنیوز» نیز که از مدافعان سرسخت تحریم و فشار حداکثری بر مردم ایران است، همین نقش را در فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی بازی می‌کند و با انتشار گسترده اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی علیه ایران، مدام از احتمال وقوع جنگ در صورت تسلیم نشدن ایران سخن می‌گوید.

 

این کانال تلگرامی به‌رغم آنکه همواره تلاش دارد خود را مدافع ایرانیان معرفی نماید، با استقبال از توئیت تهدیدآمیز ترامپ مبنی بر «نابود کردن ایران» چهره واقعی خود در دشمنی با مردم ایران را به نمایش گذاشت و در یادداشتی با عنوان «جنگی که مقصرش جمهوری اسلامی است» از یک‌سو به توجیه حمله احتمالی آمریکا به ایران پرداخت و از سوی دیگر مردم ایران را به تسلیم شدن در مقابل آمریکا فراخواند.

 

 

آمدنیوز ضمن اینکه در یادداشت خود ناخواسته به سیاست ستیزه‌جویانه و دشمنی دیرینه آمریکا در چهار دهه گذشته علیه مردم ایران اعتراف کرده، می‌نویسد: «سال‌هاست که مقامات آمریکایی از گزینه‌های روی میزشان برای مقابله با رژیم ایران خبر می‌دهند که حمله نظامی به ایران همواره یکی از این گزینه‌ها بوده است. از زمان بوش و حتی قبل‌تر این گزینه مطرح شد و باراک اوباما هم که به دنبال توافق با ایران بود بارها نسبت به گزینه جنگ هشدار داد و نهایتا پرزیدنت ترامپ بود که به‌صورت جدی‌تر این گزینه را مطرح کرد. از آنجایی که گزینه حمله نظامی جزء سیاست‌های ملی آمریکا بوده، قطعا تا زمان اصلاح رفتار ایران پابرجا خواهد بود و به همین دلیل فرقی نمی‌کند چه کسی در آمریکا در قدرت باشد.»
آمدنیوز در ادامه با تکرار ادعاهای اخیر مقامات کاخ سفید و رژیم سعودی مبنی بر نقش داشتن ایران در انفجار نفتکش‌ها در بندر فجیره امارات و همچنین حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان، از پایان صبر ترامپ سخن گفته است: «… بد نیست بدانیم صبر هر انسانی و در مقیاس بزرگتر صبر هر کشوری حدی دارد و زمانی که جنگ به تنها و آخرین گزینه مقابله با رژیم ایران تبدیل شده و صبر آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش لبریز شود، دیگر نمی‌توان به حرف‌های قبلی پرزیدنت ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی دل بست که با ایران جنگ نخواهند کرد.»

 

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران بر خلاف ادعای آمدنیوز، دست داشتن ایران در عملیات خرابکاری در بنده فجیره امارات را رد کرده و معتقدند اسرائیل پشت این خرابکاری قرار دارد و می‌خواهد با انجام چنین عملیات‌هایی و انداختن آن به گردن ایران، کشورهای منطقه را علیه ایران بشوراند.

 

همچنین تلاش برای متهم کردن ایران در حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به مواضع عربستان در حالی است که به‌خاطر تحریم و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور در چهار سال گذشته از سوی عربستان سعودی و هم‌پیمانانش، مسیر هرگونه امدادرسانی به یمن مسدود شده است؛ تا جایی که نهادهای بین المللی از احتمال مرگ ۱۴ میلیون یمنی بر اثر قحطی و گرسنگی خبر داده‌اند.

سوال این است که با این محاصره شدید، ایران چگونه توانسته است تجهزات نظامی و موشکی به یمن ارسال نماید؟

 

آمدنیوز در ادامه یادداشت خود برای بزرگنمایی تهدید ترامپ علیه مردم ایران، با بازنشر توئیت وی می‌نویسد: «… تفاوتی که ترامپ با رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا دارد در این است که او در مدتی که بر سر قدرت بوده بارها ثابت کرده هر وعده‌ای که می‌دهد طولی نمی‌کشد که آن را به سرانجام ‌رسانده و عملی می‌کند…. در این جنگ هیچ شانسی برای ایران وجود ندارد و قطعا تذکر ترامپ محقق خواهد شد و مقامات ایران نباید به راحتی از کنار آن رد شوند!!»

 

البته این ادعا که ترامپ همه وعده‌هایش را  عملی خواهد کرد در حالی مطرح شده که او ظرف یکسال گذشته بارها در جنگ تجاری با چین و کشورهای اروپایی مجبور به عقب‌نشینی از تهدیدهای خود مبنی بر افزایش تعرفه‌ها شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در اسفند ۹۷ پس از ماه ها تهدید، إعمال تعرفه‌های گمرکی ۱۰ تا ۲۵ درصدی مازاد بر ۲۰۰ میلیارد دلار بر کالاهای چینی را که قرار بود از اول مارس ۲۰۱۹ افزایش یابد، به تأخیر انداخت. او همچنین هفته گذشته از به راه انداختن جنگ تجاری جدید با اتحادیه اروپا و ژاپن عقب نشست و به مدت ۶ ماه إعمال تعرفه بر واردات خودرو را معوق کرد.

 

نکته قابل تأمل دیگر اینکه برخلاف ادعای آمدنیوز مبنی بر توانایی آمریکا برای تسلط بر ایران،  روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» امروز سه‌شنبه در یادداشتی با ارزیابی توانایی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی نوشت:

«بررسی قابلیت‌های ایران نشان می‌دهد که هیچ گزینه نظامی علیه ایران قاطعانه یا کم‌هزینه نخواهد بود، بلکه جنگ با ایران “مادر تمام باتلاق‌ها” خواهد بود. تقابلی که جنگ عراق را به وجود آورد، در مقایسه (با تقابل احتمالی با ایران) هیچ است.

ایران سامانه «اس‌-۳۰۰» یعنی پیشرفته‌ترین پدافندی که تاکنون جنگنده‌های آمریکایی با آن روبرو بوده‌اند را در اختیار دارد و رویارویی با ایران اقدام ساده‌ای برای نیروی هوایی و دریایی آمریکا نخواهد بود و تعداد زیادی از خلبانان و هواپیماهای آمریکایی در این تقابل احتمالی از بین خواهند رفت.

 

طبق گزارش مرکز ارزیابی‌های راهبردی و بودجه آمریکا، ایران قادر است با تاکتیک‌های «نامتقارن»، پاسخ حملات هوایی آمریکا را بدهد و می‌تواند از ترکیبی از موشک‌های ضدکشتی کروز، پهپادها، زیردریایی‌ها، کشتی‌های کوچک و مین برای «حمله» به ناوهای آمریکا در آب‌های خلیج‌فارس استفاده کند.

ایران قادر است پایگاه‌های آمریکا در منطقه را با زرادخانه‌های موشکی خود هدف قرار داده و شبکه‌های رایانه‌ای آمریکا را با حملات سایبری فلج کند.»

 

آمدنیوز در پایان یادداشت خود از «خواست قلبی» و شوم مقامات آمریکایی برای «نابودی و تکه‌پاره کردن ایران عزیز و تقسیم آن بین هم‌پیمانان» در صورت تسلط آمریکا بر ایران پرده برداشته، می‌نویسد: «قطعا هم‌پیمانان عربی آمریکا برای همراهی در این جنگ دنبال سهم و سهم‌خواهی خواهند بود و چه سهمی بهتر از خلیج فارس و شهرهای نفتی جنوب ایران؟…»

 

به گزارش جام نیوز، تبلیغات رسانه‌ای در خصوص احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران درحالی شدت یافته است که اولا از مسئولان کشوری و لشکری گرفته تا افکار عمومی در ایران، تحرکات اخیر آمریکا در منطقه را صرفا جنگ‌روانی دشمن ارزیابی می‌کنند و ثانیا مردم هوشیار ایران، برخلاف رسانه‌هایی چون آمدنیوز و بی بی سی، نگاهی طنز آمیز به تهدیدات ترامپ و حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج‌فارس دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.